Ritel.nl


Prijs 3.173.173.173.173.17
Levering2.72.72.72.72.7
Ondersteuning2.452.452.452.452.45
Totaal oordeel2.572.572.572.572.57

Ritel is een gsm webshop die al jaren vele mobieltjes (al dan niet in combinatie met cadeau’s) verkoopt.

Ritel.nl levert alle abonnementen van de providers KPN/Hi, Vodafone, T-mobile, Telfort en Debitel. Daarbij leveren zij van alle bekende merken de mobiele telefoons, waaronder Nokia, Samsung, Siemens, Sony Ericsson, Motorola, LG.

Wat is jouw ervaring met Ritel? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Gebruikerservaringen met Ritel.nl vind je hieronder.


48 Positief 82 Negatief 171 reviews - gemiddelde: 2.722.722.722.722.72 5.4 uit 10

171 Ervaringen voor Ritel.nl

  • 0

    Veronique zegt:
    • 11111
    • 55555
    • 11111
    • 11111

    In juli een brief ontvangen dat ik op 21 juli om een nieuw abonnement mag.
    Op internet al wat research gedaan en ik wist dat ik van Vodafone naar tmobile wou overstappen.
    Op 21 juli naar de winkel gegaan maar ik moest eigenlijk nog 2 maanden wachten om te mogen overstappen.
    De medewerker gaf aan dat de telefoon die ik graag wou op voorraad was dus deze kon ik al meenemen en mijn nieuw abonnement werd al gemaakt maar deze zou pas 21 september ingaan dus ik kreeg een nieuwe sim kaart mee die ik 20 september in mijn telefoon moest steken.
    Een paar weken later kwam er een actie in het nieuws over een samenwerking met delta (mijn energie leverancier) en tmobile, dat je als nieuwe klant geen aansluitkosten moet betalen en maandelijks €5 korting krijgt op je factuur.
    Terug naar de winkel gegaan met de vraag of ik nog in aanmerking kom voor deze actie aangezien mijn abonnement nog in moest gaan. In de winkel wisten ze niks van de actie af en zij zouden tmobile contacteren voor mij en mij terugbellen.
    Paar dagen daarna telefoon gehad van Ritel dat ik met mijn abonnement niet in aanraking kom met de actie.
    Ook werd er toen gezegd dat er geen nummerbehoud was gedaan voor mijn nieuw abonnement dus dat ze dit nog even voor me gedaan hebben. Gelukkig maar dacht ik anders kwam ik 21 september in de problemen!
    Het is 1 september en ik krijg een sms van tmobile dat ik mijn simkaart al moet oversteken, dit gedaan en ik had al bereik met mijn nieuwe simkaart en die van Vodafone deed het nog 3 dagen en op 4 september deed deze het niet meer. Contact gehad met beide providers dat mijn abonnement al was ingegaan maar dat ik hier geen problemen voor zou ondervinden.
    In oktober nog een rekening gehad van Vodafone van €11 een mooi bedrag om af te sluiten dacht ik zo.
    Ondertussen nog bericht gehad van delta en bij navraag kwam ik wel nog in aanmerking voor de actie van geen aansluitkosten en €5 per maand korting op mijn rekening. Jammer dat ze toen bij Ritel mij de verkeerde info hebben gegeven maar ik was blij met de korting waar ik nog recht op had!
    Tot ik mijn rekeningafschrift van oktober zag, een rekening van Vodafone van €127!!!
    Dut gevraagd aan Vodafone en dit was de afkoopsom omdat ik eerder ben weg gegaan bij hun.
    Doordat dit 1 september was ipv 21 september.
    Contact gehad met Ritel en de medewerker die me toen had gebeld had het nummerbehoud op 1 september gezet ipv 21 september.
    Veel mail verkeer gehad met de desbetreffende winkel en boden hun excuses aan en wilden het daar eigenlijk bij houden. Ik had moeten zeggen aan de telefoon dat mijn abonnement op 21 september in had moeten gaan. Terwijl ik dacht dat zij dat wel wisten in de winkel. Ik heb meerdere keren gevraagd om een tegemoetkoming en ik heb 50% van de laatste factuur van Vodafone terug gehad van hun. Beter iets dan. Iets maar dit vind ik niet netjes!
    Ritel zal mij nooit meer terug zien!

    Reageer

  • +2

    rbm v/d sande zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Zes weken geleden asus tablet weggebracht,conector bij oplaadpunt stuk.Dit zou 3 weken duren vanwege dat het onderdeel slecht verkrijgbaar is,dochter niet blij van 8 jaar omdat drie weken zonder tablet wel lang is.Na 4 weken niks gehoort,ging zelf bellen of die klaar was.Ze vertelden mij dat ze er nu werk van ging maken en zouden spoedig contact met mij opnemen.Weer niks laten horen of weten weer gebeld was nog steeds niet gemaakt,ik vertelden dat ik het te lang vond duren en dat ik de tablet op zou halen.Drie dagen later ging ik de tablet ophalen en de persoon achter de ballie zei tegen mij dat die gemaakt was moest 70 euro betalen voor de reparatie.Kwam thuis niks gerepareerd nog steeds in kapotte staat en een dochter die erg teleurgesteld was.Weer gebeld en situatie uitgelegt.Ik was er zo klaar mee geld teruggehaald en weer naar huis gegaan.Advies waardeloze zaak met waardeloos personeel,waardeloos service.
    Al met al breng je telefoon of tablet niet naar RITEL.NL

    Reageer

  • 0

    Jodie zegt:

    It's imaiprteve that more people make this exact point.

    Reageer

  • 0

    Anoniem ;) zegt:
    • 44444
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    In september 2015 heb ik mijn Sony M4 bij de Ritel te Waalwijk gekocht. Omdat mijn telefoon helaas niet meer op voorraad was, kreeg ik het showmodel uit de etalage. De verkoper verzekerde mij ervan dat er niks mis was met deze telefoon en dat mensen hem alleen maar vastgehouden hadden en er naar gekeken hadden. Ik geloofde de verkoper en kocht de telefoon. Een paar dagen later merkte ik dat er een aantal dingen niet klopte aan de telefoon. Foto’s waren onscherp, ik kon foto’s ook niet meer openen, tijdens het opnemen van video’s had ik wel beeld maar wanneer ik de video terugkeek had ik geen beeld en geen geluid, en tijdens het bellen kon ik de persoon aan de andere kant van de lijn wel horen, maar zij mij niet. Ook kon de telefoon mijn simkaart niet lezen. Ik ben dus gelijk terug naar de winkel gegaan. Eerst zei de verkoper dat er niks mis was met mijn camera. Uiteindelijk gaf hij toch toe dat het niet helemaal zo hoorde. De verkoper vertelde mij dat ze mijn telefoon op zouden sturen ter reparatie en dat ik zolang een leentoestel zou krijgen. Vervolgens ben ik mijn telefoon 2 weken kwijt geweest en kreeg ik een telefoon waarmee je alleen kunt bellen en sms’en. Ze hadden momenteel niks anders kreeg ik te horen. Na 2 weken ben ik mijn telefoon weer op gaan halen. Gelukkig had ik er een screenprotector op laten plakken want mijn scherm zat vol met krassen. Mijn telefoon was gecontroleerd en er bleken meer defecten te zijn dan dat ik tot nu toe had gemerkt. Ook mijn batterij, het contactpunt van de batterij, de usb aansluiting en iets met de achterkant van mijn telefoon bleken niet goed te werken. Natuurlijk wilde ik mijn telefoon gelijk testen. Tot mijn grote verbazing, waren de problemen niet verholpen. De volgende dag ben ik toen terug naar de winkel gegaan. Ik heb uitgelegd dat ik niet tevreden was en dat de problemen niet verholpen waren. Ik vroeg of ze mij niet gewoon een nieuwe telefoon konden geven. Aangezien er zoveel kapot was terwijl het een nieuwe telefoon moest zijn. De verkoper vertelde dat dat niet kon omdat ik mijn telefoon eerst 3x ter reparatie op moest sturen, en pas bij de 4de keer zou ik recht hebben op een nieuwe telefoon. Ook vertelde hij mij dat het waarschijnlijk om een softwarefout in de telefoon ging en dat hij die zou kunnen laten repareren. Ik heb de verkoper toen uitgelegd dat ik een showmodel heb gekregen en dat het daar misschien aan kon liggen. Ik suggereerde dat de telefoon misschien een keer gevallen kon zijn waarop de verkoper zeer onvriendelijk snauwde, wie zegt dat jij hem niet hebt laten vallen? Nogmaals heb ik uitgedrukt hoe ontevreden ik was en de verkoper begon dingen te zeggen als ‘Wat wil je nou gaan doen? Een slechte referentie over ons plaatsen ofzo?’. Weer heb ik de verkoper duidelijk gemaakt dat ik gewoon een goedwerkende telefoon wil waarvoor ik heb betaald. We kwamen er op dat moment niet uit en ik ben weggegaan. Later ben ik samen met mijn vader teruggekomen. Ik heb weer mijn verhaal bij dezelfde verkoper gedaan. Ineens vond hij het een uiterst vervelende situatie voor mij en wilde hij er alles aan doen om mij een goedwerkende telefoon te leveren (mijn vader heeft geen woord gezegd in de winkel, alleen naast me gestaan). Uiteindelijk heeft de verkoper mij weten te overtuigen om de telefoon nogmaals op te sturen. Na weer ruim 2 weken wachten kreeg ik mijn telefoon terug. Enigszins verbetert. In de camera app kan ik nog steeds mijn foto’s niet terugkijken. Hiervoor moet ik de app afsluiten en naar de galerij gaan. Ook heb ik nog steeds heel slecht internet en wifi bereik. Op plaatsen waar mijn vrienden, collega’s en vriend goed bereik hebben, doet mijn telefoon niks. Zelfs mijn mobiel internet niet. Ik heb dit uiteindelijk maar min of meer geaccepteerd omdat ik geen zin heb in het geruzie met die verkoper. Maar nu een paar dagen geleden heeft mijn telefoon zomaar uit het niks mijn Google-account eraf gegooid. Hierdoor kan ik o.a. niet meer internetten, de playstore niet meer openen en niet meer in mijn agenda. Ik twijfel of ik terugga naar de winkel. Ik ben daar nu al meerdere keren zo onvriendelijk behandeld. En ik heb ook weinig zin om mijn telefoon weer 2 weken kwijt te zijn terwijl ik er wel voor moet betalen. Ik vind het gewoon erg jammer dat er nog steeds mensen op deze wereld rondlopen die een ander onrecht aan kunnen doen om er zelf beter van te worden. En waarom? Omdat ik klein ben? Omdat ik een meisje ben? Omdat ik een makkelijk slachtoffer ben? Omdat ik niet fel terug durf te reageren wanneer iemand tegen mij schreeuwt? Zouden zij zichzelf ’s ochtends in de spiegel kunnen kijken? Erg jammer..

    Reageer

  • -1

    Nicole zegt:
    • 44444
    • 22222
    • 22222
    • 22222

    Voordat ik mijn bestelling plaatste bij Ritel had ik de ervaringen op deze website al gelezen. Maar omdat veel meningen nogal ongenuanceerd zijn hechtte ik hier weinig waarde aan, als een product niet voldoet dan is er altijd een oplossing. Sterker nog, als iets fout gaat is dat juist hét moment voor een leverancier om het onderscheid te maken door dit boven verwachting op te lossen! Helaas sloegen ze bij mij ook de plank volledig mis...

    Al bij het plaatsen van de order was de reactietijd slecht, bij het uploaden via de website van de kopieën van legitimatie en bankpas waren foutmeldingen waarna ik ze uiteindelijk heb gemaild. Dan verwacht ik een antwoord waarin ze zeggen dat alles goed is ontvangen en dat mijn bestelling in behandeling is genomen, maar pas toen ik nogmaals mailde om te vragen of alles in orde was kreeg ik bevestiging.

    Ik bestelde een nieuwe telefoon, maar mij werd duidelijk een gebruikte telefoon opgestuurd. De doos was open, op het scherm zat een screenprotector geplakt die werkelijk meer krassen had dan de 2 jaar oude telefoon die ik op dat moment had, de randen zaten vol deuken en er miste een onderdeel. Uiteraard heb ik ze direct gemaild en mijn onvrede geuit. Twee dagen later kwam een reactie, dat is bij een ontevreden klant twee dagen te laat, met de mededeling dat ik het toestel kon retourneren en dat ze na beoordeling een passende oplossing zouden bieden. Ik heb het toestel opgestuurd en via de track en trace zag ik dat het pakket al twee dagen binnen was zonder dat ik iets hoorde. Nogmaals twee dagen te laat voor een ontevreden klant. Ik heb ze een kopie van de site van postnl gestuurd en wederom gevraagd hoe ze dit wilden oplossen. Een dag later heb ik maar gebeld, want dit schoot natuurlijk niet op. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, en ik stelde voor dat ze mij een ander model opstuurden die zelf een tientje goedkoper was. Dat vonden ze prima, maar het is natuurlijk jammer dat dit initiatief niet bij de winkel zelf vandaan komt. Mij werd verzekerd dat het nieuwe toestel nog dezelfde dag werd verzonden. En je raad het al, dat gebeurde niet. En de dag erna ook niet… de dag daarna wederom gemaild met de mededeling dat ik nog steeds geen telefoon had en op deze mail is nooit geantwoord. Wel kreeg ik een half uur later een automail van postnl met het track en trace nummer en een dag later had ik mijn telefoon waar ik gewoon prima tevreden mee ben. Maar zelf op de laatste mail, het laatste moment voor de winkelier om dit hele drama te verzachten, sturen ze geen antwoord. Doe met deze ervaring wat je wilt, ik heb ze ook tijdens mijn ene telefoongesprek verteld dat de ervaringen op diverse websites van klanten bijzonder slecht zijn en dat ik ook de beroerdste niet ben. Als dit gewoon netjes opgelost wordt wil ik best een goede review schrijven, ik stoor me eraan dat jan en alleman winkeliers kapot maken door slechte ervaringen breed uit te meten. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus bij deze mijn review.

    Als iemand van Ritel dit overigens leest; jullie herkennen mijn verhaal ongetwijfeld dus voel je vrij om te reageren! Als je tips nodig hebt mbt klanttevredenheid kun je me ook altijd mailen…

    Reageer

  • 0

    Henk-Jan Meijer zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Bijzonder slechte ervaring met Ritel. Beloofde telefoon met abo verlenging werd snel geleverd, maar bleek bij levering tegen een veel hoger tarief dan afgesproken. Direct geretourneerd, maar mijn gestorte geld is meer dan een maand later niet geretourneerd en ook de abbonnement verlenging is niet gecanceled.

    Wel mooie worden bij navraag, maar daden 0.

    Reageer

  • +1

    Roy zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Wanneer wordt nu eindelijk mijn geld gestort stelletje oplichters

    beloven en niets doen.................stelltje!@#$%^&*(

    Reageer

  • +2

    Melanie zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Ik heb 3 maanden geleden een Samsung s6 bij hun besteld en als ik een bepaalde prijs zou betalen per maand zou ik er een xbox one bij krijgen. Ik heb deze aanbieding genomen. M'n telefoon was heel aan gekomen maar de Xbox niet! Mocht hem ter reparatie terug sturen en dan zou ik hem binnen een paar weken weer terug hebben. Nou top zou je dan denken. Komt de doos van de xbox terug ZONDER xbox. Gelukkig werd die apart op gestuurd. Paar dagen erna eindelijk de xbox is er. Maar.. HELEMAAL ONDER DE KRASSEN EN VLEKKEN. Dit is dus echt geen nieuwe xbox. Ik ben nu 3 maanden verder en krijg gewoon geen service. Het gaat nu zo ver dat ik Microsoft ga bellen en misschien zelfs verder ga dan alleen een klacht bij Microsoft bellen...

    SLECHT BEDRIJF!

    Reageer

  • 0

    roy zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Waardeloos,

    Cover besteld, was in voorraad stond er.
    een paar keer een mail gehad dat de levering was uitgesteld ( nadat ik zelf had gebeld waar het bleef).

    Uiteindelijk.....na een MAAND !!!!!! : ze kunnen niet leveren.

    wacht nog steeds op mijn geld terug.

    Stelletje boeven

    Reageer

  • +1

    Emile S zegt:
    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 55555

    In december heeft mijn vriendin een Iphone 6s besteld en de hebben er voor gezorgd dat ze scherpste prijs hadden. Verder geen problemen en snelle service.

    Zelf nu een Samsung s7 Edge aangevraagd en benieuwd of deze werkelijk met release datum opgehaald kan worden.

    Lysa zegt:

    Ze hebben weinig vooraad. Kreeg een display model omdat het S7 edge die ik had gekregen was gewoon kapot ( blijkt dat het simkaart sleuf ging niet open ). Ik was gdwongen een show model te nemen. Ik had geen keuze,ze hebben geen vooraad, of ik paar dagen wachten voordat ik het toestel krijg.Dus heb ik toch besloten om de showmodel mee te nemen. Na een dag gebruikt, ineens mijn telefoon hangt kon er niets mee, paar minuten de display is gewoon zwart. Geen leven laat zo zeggen. Ging naar Ritel, ze konden geen nieuwe telefoon geven, moet wel naar Samsung opgestuurd worden, omdat ze geen toestel op vooraad hebben. 1 dag oud toestel ??? al kapot en al de tweede toestel.Dus denk er goed over na voordat je S7 edge gaat nemen.
    Ik zou nooit naar Ritel gaan

    Reageer

  • +1

    Rosa zegt:

    Nou ik heb de iPhone al een tijdje.Ik heb de 3GS de 4 en ja die 5 wil ik ook zeker heebbn.Ik kan er gewoon niks aan doen, ik ben bang dat ik het AppleVirus heb. Met de new iPad ben ik namelijk ook erg blij.Dus ik zou zeggen laat maar komen die nieuwe iPhone.

    Reageer

  • 0

    Mella zegt:

    A lot of thanks for all of your eofrft on this site. My mom take interest in conducting investigation and it's easy to see why. A number of us notice all regarding the lively means you give advantageous techniques via your blog and as well as encourage response from other individuals on that theme then our favorite girl is starting to learn a lot of things. Take advantage of the rest of the year. You're the one conducting a glorious job.

    Reageer

  • 0

    Waseem zegt:

    menurut pendapat saya, ipad 2 masih mennag karena ada fitur 3G nya walau optional, karena di indonesia sendiri, kita hanya bisa mendapatkan jaringan wifi jika masuk ke dalam mall atau cafe tertentu. kita tidak bisa mendapat jaringan wifi jika naik angkot, berbeda sekali dengan negara lain dimana udara mereka berbau wifi jadi bisa browsing dimana saja

    Reageer

  • +1

    Tamara zegt:
    • 44444
    • 33333
    • 11111
    • 22222

    In oktober mijn abbo verlengd met een toestel iPhone 6s. Toestel kreeg na een week kuren. Moest telefoon resetten en prima hij deed het weer voor een dag. Een week en 3 resets later, terug naar de winkel, gezien telefoon al 16 uur bezig was met opstarten. Verkoper wil hem weer resetten, maar ben met bon en doos binnen 14 dagen terug, dus wil zo niet naar buiten gestuurd worden. Na weer 3 resets in de winkel doet hij het weer, maar was de verkoper het met me eens een software fout, moet opgestuurd worden. Zou ongeveer 2 weken duren. Nu bijna 6 weken later nog geen reactie en/of telefoon. Al meerdere keren gebeld en zijn ze geïrriteerd omdat je weer belt... Morgen weer een poging. Waardeloze service, never nooit meer naar Ritel.
    Ps bij het verkopen van je abbo zijn ze poeslief en goede service, mits je er dus iets mis is met je toestel

    Reageer

  • 0

    […] Telecomervaring.nl » Ritel.nl – Ervaringen … – Ritel is een gsm webshop die al jaren vele mobieltjes (al dan niet in combinatie met cadeau’s) verkoopt. Ritel.nl levert alle abonnementen van de providers KPN/Hi … […]

    Reageer

  • 0

    Erik zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ritel Pijnacker: Bar slechte service, onvriendelijk, retourneren is niet mogelijk. Leveren niet wat je vraagt (je vraagt een Tech21 protector en krijgt zonder iets te zeggen heel iets anders op je telefoon geplakt) en als een hoesje dat je daar gekocht hebt na een halve dag niet bevalt en je wil het onbeschadigd retour geven nemen ze het niet aan en krijg je dus je geld niet terug. Tip: Lekker links laten liggen voortaan en naar een professionele zaak gaan, dit zijn amateuristische prutsers.

    Reageer

  • +1

    Robert zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 22222
    • 11111

    kocht inktcartridges voor mijn HP printer (zwart en kleur)prijs viel zeer goed mee 32€ voor de twee, maar als ik die ontving WAREN HET SECONDLIFE cartridges. NA het plaatsen krijg ik LEESFOUT van mijn KLEURPATROON, herhaaldelijk resetten, maar fout blijft. NA contact met RITEL mag ik na alles geprobeerd te hebben DIE TERUGSTUREN TER VERVANGING : GEWONE VERZENDING 8,70 € met tracering :16,50 € MEER KOSTEN AAN VERZENDING DAN HET WAARD IS gevolg: NOOIT, MAAR OOK NOOIT meer doe ik aankopen bij RITEL ,
    BEDROG
    WAAROM MOET IK DIE SLECHTE CARTRIDGE TERUGSTUREN ?????

    Reageer

  • 0

    g camps zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Dacht een mooi abonnement te hebben met een Samsung Galaxy J1.
    Maar wel een abonnement verlenging voor 2 jaar maar kreeg geen toestel.
    Ik vind het gewoon oplichting.

    Reageer

  • +1

    dirk s zegt:
    • 55555
    • 44444
    • 55555
    • 44444

    Gister een nieuwe Iphone besteld en gebeld naar de klantenservice van Ritel.nl. Een hele aardige jongeman gesproken die mij duidelijk uitlegde wat ik moest doen. Tegen een leuke prijs een abonnement kunnen afsluiten en ik kreeg het pakketje vandaag thuisgestuurd met een leuke gratis accessoire.

    Reageer

  • +1

    w. van schaik zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • 11111

    Toestel nog geen 2 maanden oud (Samsung S4).
    Scherm gaf geen beeld meer.
    Terug naar Ritel.Stuurde ze wel op!
    Toestel werd zeer grondig nagekeken op beschadigingen, krassen en barsten. Totaal in orde.
    Reparatie kosten ruim 170 euro.
    Het onderscherm was wel gebarsten en dat kun je niet direct zien.
    Terug laten komen zonder reparatie.
    Barsten zijn nu zeer goed met het blote oog te zien.
    Conclusie: Is bij Ritel gebeurd!!
    Kan totaal geen verhaal halen!!!
    Nooit geen RITEL meer!!

    Reageer

  • Laat een ervaring achter

    1. Geef je gegevens op

    Naam *

    E-mail *

    2. Geef sterren per categorie

    Prijs
    Levering
    Ondersteuning
    Totaal oordeel

    3. Deel jouw ervaring