Ben.nl


Prijs 3.153.153.153.153.15
Levering2.472.472.472.472.47
Ondersteuning1.711.711.711.711.71
Totaal oordeel1.951.951.951.951.95

Ben.nl is een van oorsprong Nederlandse telecomprovider.Tegenwoordig is Ben een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele telefoons en onderdeel van T-Mobile. Met Ben bel je daarom ook via het T-Mobile netwerk.

Ben biedt 3 verschillende simonly abonnementen aan met daarbij optioneel mobiel internet of extra belminuten / smsjes.

Wat is jouw ervaring met Ben? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Gebruikerservaringen met Ben.nl vind je hieronder.


63 Positief 172 Negatief 302 reviews - gemiddelde: 2.322.322.322.322.32 4.6 uit 10

302 Ervaringen voor Ben.nl

  • 0

    Asil zegt:
    • 55555
    • 11111
    • 11111
    • 22222

    Als ik de reacties hier lees, vind ik het werkelijk ongelooflijk dat dit bestaat..
    Ik heb een 3G abonnement afgesloten bij Ben. Naast haar normale bundel.
    Dit zou ingaan per 1 mei
    Maar tot op de dag vandaag heeft mijn dochter geen 3G.
    Waar ik heel boos van word, is dat je vreselijk lang bij de klantenservice in de wacht staat (en ik heb nu al 8 keer gebeld) en steeds weer met een kluitje in het riet word gestuurd.
    Ook via email krijg ik geen reacties
    Soms werkt iets gewoon niet, vervelend maar waar.
    Wat ik mis bij Ben is een stukje COULANCE
    Ik kan simpelweg niet van het abonnement afkomen
    Ze houden je gewoon vast, en je kan geen kant op, simpelweg omdat zei die macht hebben.
    Nu ga ik de ombudsman inschakelen.. Heel jammer dat het zo moet

    Reageer

  • 0

    Gerdy zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Alleen maar superslecht ervaringen met BEN. Alle afspraken die je maakt worden niet nagekomen. Klantenservice is niet of zeer slecht te bereiken. Wachttijd is minimaal 45 minuten.

    Reageer

  • 0

    Joke Brasser zegt:
    • 44444
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Abonnee sinds 2009. Nooit een klacht gehad tot een maand geleden. Moest nieuwe inlognaam aanmaken. Daarna was ik een zgn nieuwe klant en mocht ik niet naar het buitenland bellen. Eerst 2 rekeningen betalen. Goed dat is recht gezet na uren bellen met de klantenservice. Sinds die nieuwe inlognaam is iedereen die mij belt onbekend. Irritant, frustrerend en ook de voicemail die zij voor mij hebben aangezet doet het niet. Als ik dus niet direkt opneem, heb ik geen idee wie mij heeft gebeld. Klantenservice kan er niets aan doen. Foutje in het systeem dat opgelost moet worden maar wat na een maand nog niet is opgelost. Ben was oke en is nu vreselijk. Geen klant worden dus

    Reageer

  • 0

    Peter zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ging jaren goed. Totdat BEN een nieuw computersysteem kreeg (1-3-2015) en mijn telefoon gestolen werd (11-3-2015). Sindsdien BEN eerst 5 weken onbereikbaar. Login defect. Slechte helpdesk (wel beleefd, maar probleem niet opgelost). Eindelijk SIM toegestuurd gekregen, maar het lukt de sufferds niet om deze te activeren. Arme mensen van de helpdesk komen ook niet verder. Moeten naar de interne technische afdeling maar die is niet bereikbaar, koppelt niets terug en regelt niets. Hebben ze intern ook al melding van gemaakt maar niets helpt. Nu al meer dan 2 maanden zonder mijn eigen nummer. Weg gaan kan nu niet, moet het eerst doen. Facturen worden wel afgeschreven.
    Blijf weg bij dit bedrijf!! NIET doen!!Ramp.

    Ik was Ben. Ben zo snel mogelijk weg.

    Reageer

  • 0

    Door zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    WAARDELOZE service. Had al jaren een mini-abonnement bij Ben (sim only). Eind maart kocht ik een smartphone en op 1 april (echt waar) liet ik het abonnement uitbreiden met meer belminuten en MB's. Ik kreeg een nieuwe simkaart toegestuurd. Dit alles moest telefonisch worden geregeld, want via de website kun je al een tijd niets fatsoenlijk regelen. De simkaart doet het, maar op 'Ik Ben' staat nog steeds dat ik een abonnement met 50 belminuten heb. Dat moeten er 300 zijn, zoals de dame of heer aan de lijn ook steeds bevestigt! Kennelijk bestaan er daar twee systemen naast elkaar... Ik heb dus zogenaamd, volgens de ik-pagina, kosten gemaakt buiten mijn belbundel. Ook staan er nog steeds de oude simkaartgegevens (dus oude, foute PIN- en PUK-code). Ik heb hier al minstens vier keer over gebeld (wachttijd per telefoontje meer dan een half uur). Krijg steeds een vriendelijke heer of dame aan de lijn, maar er wordt van alles beloofd (ik zou een bevestigingsmail van het probleem krijgen, en wéér een mail als het verholpen zou zijn), maar er gebeurt al anderhalve maand helemaal NIETS. Een contactformulier online vullen is eveneens zinloos: geen reactie.

    Reageer

  • 0

    Chantal zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Afgelopen woensdag heb ik mijn abonnement opgezegd bij BEN. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon en die heeft de opzegging aangenomen. Ineens werd de verbinding verbroken. Ik dacht dat kan gebeuren.. Wilde terug bellen, kon niet meer bellen, geen netwerk meer. Telefoon aantal keren aan en uit gezet, wederom geen netwerk. Twee keer geprobeerd te bellen, twee keer meer dan een half uur moeten wachten. Derde keer kreeg ik pas iemand aan de lijn! Mijn abbonnement liep tot 3 juli 2015. De medewerkster gaf aan dat zij een fout gemaakt hadden en mijn abonnement per direct stop hebben gezet. Niet netjes, ruim 1,5 maand van te voren!! Ik ben een aantal dagen niet bereikvaar geweest, kon niet meer bellen of gebeld worden terwijl ik gewoon een abbonnement had tot 3 juli 2015! Erg vreemd, ze kwamem met de oplossing om mij opnieuw aan te sluiten. Ik zou dan ruim een week moeten wachten.. Ik ben per direct gestopt met de samenwerking, dit is echt BELACHELIJK. Ze kunnen je er wel per direct vanaf gooien, maar niet opnieuw aansluiten als ze zelf een fout maken! Erg slechte klantvriendelijkheid. Ik ben nu overgestapt naar een andere aanbieder. Met BEN ga ik nooit meer in zee, heb een aantal erg belangrijke telefoontjes gemist doordat ik niet bereikbaar was! Ik zou graag zien dat BEN mijn laatste factuur niet in rekening brengt. En dat zij me een passende tegemoetkoming komen. Ik heb tevens nog geen bevestiging ontvangen van het opzeggen van mijn abbonnement. Terwijl BEN afgelopen woensdag toegezegd heeft om mij een bevestiging van opzegging toe te sturen! Tot ol heden nog niet gehad. .!

    Reageer

  • -2

    Melissa zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik heb in december 2014 een abonnement afgesloten bij BEN. De telefoon die ik hierbij kreeg, werkte niet naar behoren. Dus heb ik hem weer opgestuurd en kreeg hem terug met nog steeds dezelfde problemen. Nu probeer al sinds half FEBRUARI mijn telefoon op te sturen, maar ik wacht nu nog steeds op een bevestigingsmail. Ik heb de klantenservice al zo'n keer gebeld (met een wachttijd van gemiddeld 3 kwartier) Ze beloven van alles maar komen niks na. Nu heb ik ze op Facebook benadert, ze reageren wel op je bericht,maar er komt niks uit. Ik betaal
    ondertussen welal maanden voor een telefoon die ik niet kan gebruiken omdat die stuk is. Je misschien aan een coulanceregeling maar dat kan je daar vergeten.

    Ik heb geen goed woord meer over voor dat bedrijf. Al 3 maanden hebben ze storing, de klantenservice is bespottelijk.

    Reageer

  • +1

    Annie de Jong zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik heb meerdere keren geprobeerd contact met de klantenservice op te nemen, maar er is steeds een lange wachttijd, soms zo’n 20 minuten die erg duur zijn. Eerder heb ik geprobeerd een goedkoop abonnement te krijgen, maar dat lukte niet omdat ik eerst nieuw abonnement met een nieuwe telefoon had aangevraagd. Daarvoor was Ben gemakkleijk te bereiken. Ik hoorde dat het veel goedkoper kon dus heb ik die binnen de 2 weken opzegtermijn opgezegd. Via de mail kreeg ik geen bevestiging. Via de telefoon kreeg ik te horen dat ik niet een ander abonnement kon krijgen omdat de eerste aanvraag (die ik binnen de twee weken bedenktijd heb opgezegd) blijkbaar niet uit het systeem was. Ik heb vaak geprobeerd Ben telefonisch te bereiken, maar het lukte niet, ik werd gek van die wachttijden. Ondertussen heb ik bij T-mobile een ander abonnement aangevraagd. Mij werd verzekerd dat ik mijn nummer kon behouden, maar nu krijg ik een email van T-mobile dat Ben dat tegenhoudt. Ik vind dit erg vreemd. Ik begrijp niet waarom Ben eze overstap wil tegenhouden, straks zit ik met twee abonnemneten. Ik vermoed dat het in strijd is met de wet dat Ben het nummerbehoud tegenhoudt.

    Reageer

  • +2

    Rene zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Je kan heel moeilijk bij BEN opzeggen. Opzeggen moet je telefonisch, maar de service desk is onbereikbaar. Dit geeft grote frustratie bij iedereen die wil opzeggen. Als je het abonnement online hebt aangekocht, moet je het online kunnen opzeggen. Als je een email naar de fantastische (slechte) klantenservice stuurt, met alle gegevens krijg je een standaard antwoord.

    Wordt geen abonnee van BEN, want ze gijzelen je als abonnee, doordat je simpelweg niet kunt opzeggen!

    Beste Rene,

    Bedankt voor je bericht.Ik vind het erg jammer dat je mogelijk je Ben abonnement op wilt zeggen, maar je bent uiteraard vrij om te gaan.
    Ik kan je de volgende opties aanbieden om je abonnement te beëindigen:
    Wanneer je het mobiele nummer wilt behouden, dan kun je het Ben abonnement beter door je nieuwe aanbieder laten opzeggen. Dit kun je doen door bij je bestelling aan te geven dat je je mobiele nummer wilt behouden. Houd er rekening mee dat ik een opzegtermijn van één maand hanteer.
    Als je het mobiele nummer niet wilt behouden en toch op wilt zeggen, houd er dan rekening mee dat ik ook één maand opzegtermijn hanteer. Je kunt je abonnement opzeggen door te bellen met de klantenservice.
    Ben Klantenservice
    0900 - 04 01 405 (35ct per gesprek)
    ma t/m vr van 9:00 - 17:00 uur
    Indien het nog langer dan één maand duurt voordat je Ben contract afloopt, dan breng ik afkoopkosten in rekening voor de resterende contractperiode.
    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Reageer

  • 0

    Robbie zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    BEN weg in november....

    Reageer

  • +1

    Ro zegt:
    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Per 1 maart 2015 is ineens een nieuwe login nodig voor Ben. Aangevraagd, geen reactie. Ben blijkt 't naar mijn oude e-mailadres te hebben gestuurd. Dus bellen: (dagelijks) "de wachttijd is langer dan 20 minuten". Dus mailen. Geen antwoord. Dus e-mailadres doorgeven op de Ben-website. Geen reactie. Intussen twee maanden verder. Conclusie: nooit meer Ben!

    Reageer

  • 0

    M. Helder zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben nu al vanaf 1 maart 2015 bezig om een aanvraag te annuleren. Helaas, het BEN computersysteem kan dit niet aan. Na meer dan 15 uur bellen (minimaal 45 min. per belletje in de wacht bij de klantenservice) is nu eindelijk de aanvraag voor het abonnement stop gezet. Echter het nummerbehoud vanuit Telfort (06-nummer werkt nog bij Telfort) loopt nog door!? Niemand kan mij nu verder helpen. Het computersysteem van BEN kan dit niet annuleren. Er is nu 1 oplossing, alsnog een abonnement nemen bij BEN. Volgens klantenservice zal ik spoedig mijn 06-nummer kwijt raken.

    CHANTAGE!

    Reageer

  • +1

    GMX zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik kan al een week niet meer bellen en niemand van de klantenservice kent de oorzaak. Bij overstappen naar een andere provider wordt nummerbehoud door BEN steeds geweigerd omdat "mijn mobiele nummer onbekend is". Fijn, voor een nummer dat niet bestaat hoef je toch ook niet te betalen? Een (niet zo slimme) medewerkster van de klantenservice wist te melden "dat nummerbehoud niet mogelijk was omdat mijn abonnement nog niet was opgezegd". Dat kon ze meteen wel even regelen. Klopt natuurlijk voor geen meter, maar achteraf ben ik haar dankbaar, want over drie weken BEN ik van BEN af. Ja, ik moet dan m'n verlies (geen nummerbehoud) maar nemen. En het niet kunnen bellen dan? Ach, de automatische incasso staat natuurlijk nu al geblokkeerd ....

    Reageer

  • 0

    Andre zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    1 Ben berekent onterecht internet kosten terwijl je geen bundel hebt.
    2 Als je als vaste klant wil mee doen aan een actie dan wordt je niet serieus genomen.
    3 Ben opzeggen is een drama, de nieuwe provider krijgt te horen dat het simnummer niet juist is, dit nummer is door Ben zelf in mijn pers. login geplaatst, hoezo niet juist.
    4 Ben bellen is ook een drama, wachttijden van 20 min is normaal. Het fatsoenlijk zijn als Ben dan zelf terug belt maar dat is niet mogelijk.
    5 Ben mailen kan niet, kan alleen via Facebook of Twitter.

    Reageer

  • +1

    Marjory zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • 11111

    Ik ben al jaren klant bij Ben.nl met 2 telefoonnummers. Ik was altijd tevreden. 4 maanden geleden heb ik voor het eerst een abonnement met een jaarcontract en telefoon afgesloten. De telefoon werkte goed totdat 4.5 weken geleden het opladen niet meer lukt. Ik ben al 4.5 weken bezig om contact te krijgen met de klantenservice via, e-mail, contactformulier, klantenservice, facebook twitter.... No response op geen enkele manier! Inmiddels al ruim 4 uur in de wacht gestaan en vandaag eindelijk voor de 2de keer iemand gesproken (na 60 minuten in de wacht te hebben gestaan. Nou ik ben benieuwd of mijn telefoon nu eindelijk gerepareerd gaat worden.

    Het is 1 grote puinhoop bij Ben.nl. Klantenservice ho maar!

    Reageer

  • +2

    Jessie zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    6 Jaar abo bij Ben. In februari nieuwe simkaart aangevraagd en gekregen, week later weer nieuwe simkaart ontvangen want de 1e zou niet goed zijn?! Activeren kan niet want online is 'Functie niet beschikbaar'. Op verzoek van Ben 2 PB's gestuurd.Ben reageerde niet. Op zaterdagmiddag 27 maart heeft Ben mij ongevraagd afgesloten. Facturen worden altijd automatisch geïncasseerd dus dat kan het probleem niet zijn. Het is chaos bij Ben, lijkt of ze gehacked zijn. Wat is BEN een onzorgvuldige, onbetrouwbare en teleurstellende organisatie ze communiceren niet eens met de klant! Omdat ze me afgesloten hebben moet ik noodgedwongen een andere provider zoeken met alle rompslomp van dien.

    Reageer

  • +1

    Boris zegt:
    • 22222
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Wat is er gebeurd met Ben de laatste weken??

    Probeer al 3 of meer weken de klantenservice te bellen GEEN CONTACT. Wachttijd meer dan 20 minuten en gaat binnenkort NIET verbeteren aldus een bandje.

    Ook emails gestuurd via Ben site, GEEN reactie.
    Radar maar inschakelen dit is niet acceptabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reageer

  • +1

    Arend zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben/T-Mobile maakt er een gigantische zooi van. Ik heb geprobeerd om over te stappen van moederbedrijf T-Mobile naar Ben maar na 2 weken kan ik niet anders concluderen dat het gewoon onmogelijk is.

    Bij de eerste bestelling had ik nog een goede indruk maar al snel bleek dat dat ongegrond was. De bestelling kwam niet en op mijn vragen waarom niet kreeg ik 6(!) verschillende antwoorden van evenveel medewerkers. Uiteindelijk opnieuw aangevraagd en weer ging het niet goed. Nu bleek ik niet kredietwaardig te zijn en dat terwijl ik al zo'n 15 jaar bij T-Mobile/Ben/Orange zit en nog nooit één nota gemist heb. Kan ook niet want ik betaal AUTOMATISCH. Bij T-Mobile snappen ze niet waarom ik aangemerkt sta als "wanbetaler" en bij Ben kunnen ze dus niets voor me betekenen. Ook kan ik niet overstappen naar een andere telecom aanbieder omdat ze allemaal Sovendus gebruiken. Een soort BKR voor mobiele providers waar ik dus als slechte betaler bekend sta. Wel kan ik bij T-Mobile blijven, voor een veel hogere prijs dan bij Ben en met een minder pakket. Komt een beetje over als verkeerde klantenbinding. Ben heeft me elke keer een ander verhaaltje en als ik dan aangeef wat de vorige medewerker mij een dag eerder heeft verteld dan krijg je zelfs van de Ben medewerker te horen dat niet iedereen altijd de waarheid verteld om dat ze het gewoon niet weten en daarom maar een antwoord geven om er van af te zijn. Daar zit je als klant toch niet op te wachten? Als ik een sprookje wil horen dan ga ik wel naar de Efteling. En daar sta je dan gemiddeld een half uur of langer voor in de wachtrij. Want Ben is niet de snelste. BEN....onderbezet.

    Inmiddels mijn abonnement bij T-Mobile opgezegd en het moet wel heel raar lopen wil ik ooit in mijn leven terug gaan naar T-Mobile of Ben.

    Reageer

  • -1

    Vicky zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Waardeloze provider. Klantenservice is NIET bereikbaar! Heb al heel wat uren zitten wachten maar gewoon geen response! Moet alleen mijn Sim activeren, m n oude telefoon is stuk en ik wacht al dagen... Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door, en kan dus helemaal niets doen. En tja dan wordt er verwezen naar de kleine lettertjes dat het mogelijk is dat wegens storingen ' tijdelijk' geen gebruik kan worden gemaakt van Ben. Ik wou dat ik eerder had gekeken op de telecomervaring,
    Groeten van Ben? Beter gezegd: Griezels van Ben

    Reageer

  • 0

    Barte zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben is niet bereikbaar. Hij reageert niet op vragen via Twitter, Facebook noch op hun eigen webformulier. Telefonisch contact lukt misschien als je daar een vrije dag voor hebt opgemomen. Heb je contact dan heeft Ben eigenlijk geen tijd voor je want die ene service medewerker heeft het waarschijnlijk te druk met het aannemen van alle klachten. Omdat het zo ontzettend druk is belooft ben je maar terug te bellen, maar dat doet Ben niet. Bij Ben is mijn data verbruik op wat voor manier dan ook hoger dan bij andere providers. In nog geen 7 dagen tijd 1300 Mb verbruikt! Normaal heb ik genoeg aan 500 Mb voor een hele maand. Er is hier geen verklaring voor en helpen doet Ben niet! Als je data boven je bundel stijgt zou je via sms gewaarschuwd worden. Ik heb nooit waarschuwing ontvangen. Misschien even bij Ben langsgaan. Maar waar woont Ben eigenlijk. Durft hij zijn adres niet zichtbaar te maken op zijn site. Kortom zoek je een provider kijk dan even verder...

    Anoniem zegt:

    Hallo,

    ik heb precies hetzelfde als u!
    Ik kreeg ook een mail(op 27 maart) van Ben maar dan met 1810 MB over de bundel. Ook ik heb normaal genoeg aan 500 MB per maand.
    Ik krijg inderdaad normaal ook twee x over een sms. Ook niet gehad deze maand.
    Mijn vraag aan u is,

    met welk mail adres is deze mail verstuurd??
    Het valt mij op dat de rest van de mails die Ben verstuurd, verstuurd worden met het volgende mail adres: no-reply@ben.nl
    Deze mail is verstuurd met noreply@ben.nl

    Ik heb hierna een nieuw wachtwoord aangevraagd om in te loggen en deze kreeg ik gewoon weer met no-reply@ben.nl

    Ik hoor heel graag een reactie van u!

    Reageer

  • Laat een ervaring achter

    1. Geef je gegevens op

    Naam *

    E-mail *

    2. Geef sterren per categorie

    Prijs
    Levering
    Ondersteuning
    Totaal oordeel

    3. Deel jouw ervaring