Ben.nl


Prijs 3.353.353.353.353.35
Levering2.642.642.642.642.64
Ondersteuning1.851.851.851.851.85
Totaal oordeel2.132.132.132.132.13

ben Ben.nlBen.nl is een van oorsprong Nederlandse telecomprovider.Tegenwoordig is Ben een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele telefoons en onderdeel van T-Mobile. Met Ben bel je daarom ook via het T-Mobile netwerk.

Ben biedt 3 verschillende simonly abonnementen aan met daarbij optioneel mobiel internet of extra belminuten / smsjes.

Wat is jouw ervaring met Ben? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Gebruikerservaringen met Ben.nl vind je hieronder.


62 Positief 133 Negatief 258 reviews - gemiddelde: 2.492.492.492.492.49 5 uit 10

258 Ervaringen voor Ben.nl

  • 0

    hp zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben al lang bij Ben met een jaarcontract 110071617401102. Nu wil ik een andere telefoon en internet dus heb dit contract 3 weken geleden verhoogd en gelijk een telefoon uitgekozen. Binnen 24 uur zou ik horen wanner ik dit zou ontvangen...Tja, staat alleen niet bij welk jaar die 24 uur van start gaat. Nu 3 weken geleden dus maar weer eens bellen, eerst naar de bestellijn (gratis) maar je raad het al, daar konden zij mij echt niet helpen. Dus 0900nr (35cT), helaas ook daar niet. Hoe het nu verder gaat heb ik geen idee van maar of Ben mijn provider blijft vermoed ik niet.

    Reageer

  • +1

    Mfing zegt:
    • 11111
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Slechte bereikbaarheid, slechte service, foute houding, belachelijke mobiele data prijzen

    Reageer

  • 0

    Guido zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • 22222

    Nieuw contract afgesloten bij Ben,de telefoon was er binnen een paar dagen,wat blijkt zit er een heel ander contract erbij dan was afgesproken !
    Contact opgenomen met Ben en daar konden ze niks meer veranderen aan het contract,die zeggen ze dan op voor je en een dag later krijg je via je mail adresgegevens waar je het toestel naar terug moet sturen en dan moet je maar weer opnieuw contact met hun zoeken als je een nieuw contract wil hebben met de juiste mb`s en belminuten.
    De verzendkosten van het 1ste toestel ben ik dus kwijt volgens hun en als je alsnog een nieuw goed contract/abonnement wilt hebben met de juiste doorgegeven/bestelde belminuten etc,dan kost je dat nogmaals 6,75 verzendkosten,dus als een een medewerker bij Ben een fout maakt dan zijn de kosten lekker voor jezelf,ook het bellen naar de klantenservice is niet misselijk 35cpm plus je belkosten,uitgerekend 3 x 5 min en verzendkosten en nog niks hebben heeft mij bijna al 20 euro gekost,bedankt BEN voor de klantvriendelijkheid,bij het bestellen ben je de koning maar als er iets mis is dan heb je volgens hun gewoon PECH !!
    Jammer voor hun maar met zo`n bedrijf en zo`n instelling ga ik niet en nooit meer in zee.
    Daarnaast is BEN nog steeds een dochter onderneming van T-mobile en ze werken ook op hun lijnen,2de lijnen wel te verstaan,slechter mobiel bellen en zeker mobiel internet is een stuk slechter,vandaar dat de prijs wat gunstiger is dan andere providers,maar voor een paar euro meer heb je heel wat beters bij andere mobiele providers dus heb ik mij meteen maar bij een ander aangemeld waar ik wel fatsoenlijk behandeld word en niet opgelicht word door middel van mij een verkeerd contract op te sturen.
    BEN is er voor jou adverteren ze maar alleen tot de voordeur voor de rest kan je het lekker zelf uitzoeken en alle gemaakte kosten zijn gewoon dikke pech volgens hun !

    Reageer

  • +2

    Maartje zegt:
    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Heb 1,5 jaar een maandelijks opzegbaar abbonement gehad bij ben. Nooit problemen mee gehad, vrijwel altijd goed bereik. Had het opgezegd, omdat ik naar Engeland verhuiste en het opzeggen was geen probleem, heel gemakkelijk en vlekkeloos. Prijs is ook goedkoper dan de meesten.

    Reageer

  • +1

    Ton zegt:
    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 55555

    Nu 4 maanden bij BEN. Bestellen en levering zonder problemen, toestel had ik al binnen 4 werkdagen. Bereik e.t.c. prima. De rekeningen kloppen tot op de cent. Af en toe wordt er een enkele mb verbruikt die ik niet kan verklaren maar dat is dan ook het enige wat ik als aanmerking heb maar die ene maakt ook niet uit.
    Over de ondersteuning kan ik niet oordelen want ik heb ze tot nu toe niet nodig gehad. O ja in het begin 1 keer gebeld met Ben, direct iemand aan de lijn met een helder antwoord.
    Er zijn toch altijd meer tevreden dan ontevreden klanten dat is nu eenmaal zo. Vaak zijn de mensen zelf schuldig aan de problemen omdat ze rommelen met instellingen of gewoon niet willen toegeven dat ze allerlei apps en dergelijke actief hebben staan tijdens de verbinding met het mobiele netwerk.

    Reageer

  • +3

    Ron Kramer zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Bij Ben een abonnement afgesloten voor een Iphone 4 en een twee jarig contract. Er werd een nieuwe telefoon geleverd, maar die bleek kapot. De GPS antenne was kapot. Herhaaldelijk contact gehad met Ben, alle kunstjes gedaan die Ben voorschreef, uiteindelijk na 4 maanden het toestel opgestuurd, met de belofte dat waarschijnlijk het toestel voor een nieuw toestel omgeruild zou worden. Het werd omgeruild, alleen niet een nieuw, maar duidelijk gebruikt. De vette vingers zaten er nog op.

    Nu wil ik van Ben af omdat het niet zijn afspraken nakomt, en nu doet Ben moeilijk. Er is een twee jarig contract en dat moet nagekomen worden. Ben alleen komt zijn kant van het contract ook niet na. Het heeft geen goed werkend nieuw toestel geleverd. Ik moet een afkoopsom betalen voor de rest van de looptijd van het contract.

    ze hebben alle begrip voor mijn ervaringen en snappen dat ik er niet tevreden mee ben, maar zijn willen niets doen. Dat is het nieuwe Ben.

    Waarschuwing voor nieuwe mensen die met Ben in zee willen gaan. Doe het niet. het is een grote doffe ellende waar je niet door heen komt.

    dick zegt:

    Als ben niet levert wat ze beloven breken ze ook het contract, dus ga eens vragen of juridische stappen mogelijk zijn.
    Ook ben moet zich aan de beloften houden.

    Reageer

  • 0

    Dennis zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 22222

    Ik ben al jaren klant bij BEN naar alle tevredenheid.
    Meerdere jaren heb ik een simpele telefoon, maar die begint kuren te vertonen.
    Op vrijdag 1 november heb ik een andere telefoon gehad van mijn vader en heb die in gebruik genomen.
    Zaterdag 2 november kreeg ik echter een mailtje van BEN dat ik internet zou hebben gebruikt. Ik ben vervolgens op de website gaan kijken en zag een rekening staan van 10 euro voor 10 MB.
    Ik heb een abonnement alleen bellen en heb nooit gebruik gemaakt van internet en wil dat ook helemaal niet. Gelukkig dat het ik een mailtje krijg, maar het had ook goed mis kunnen gaan en ik had een rekening kunnen krijgen van honderden en zelfs duizenden euro’s.
    Dat ik eventueel moet betalen voor gebruik van internet dat is geen probleem, maar Ik heb nooit gevraagd voor internet via mijn telefoon en 1 euro voor 1 MB is stelen. Als ik internet wil dan zijn er genoeg mogelijkheden om internet te krijgen via de telefoon en dat voor bedragen van 10 euro voor 1000 MB.
    De nieuwe telefoon heb ik zaterdag gelijk weer uit gezet en mijn oude gepakt.
    Eigenlijk wilde ik meteen bellen met de klantenservice, maar die is niet bereikbaar in het weekend.
    Vandaag maandag 4 november heb ik de klantenservice gebeld en het probleem voorgelegd. Totaal 15 min aan de telefoon gehangen voor 0.34 ct per min en eigenlijk geen steek verder gekomen. Ze kunnen bij de klantenservice alleen zeggen dat BEN een tarief hanteert van 1 euro per MB als je geen abo hebt.
    Het internet via mijn mobiel zou nu niet meer mogelijk moeten zijn, dat zou nu uit gezet zijn.
    De kosten die er nu staan van 11 euro blijven staan en volgens de klantenservice kan ik later er over terug bellen als de factuur is opgemaakt en duidelijk is of ik de MB’s heb opgenomen voor of na de mail die ik heb gekregen.
    Als vaste klant van BEN voel ik mij echt benadeelt (genaaid).
    Helaas heb ik een contract t/m 2015 dus opzeggen gaat helaas niet anders had ik gelijk mijn abo opgezegd.

    Reageer

  • +1

    Merel zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    ZEER SLECHTE SERVICE VAN BEN EN UITERST KLANTONVRIENDELIJK!!!!! Vandaag mijn Iphone 4 binnen gekregen van BEN. Na het installeren van de telefoon wilde ik m gaan opladen maar kwam ik erachter dat de oplader het niet doet. De klantenservice gebeld en hiervoor zou ik de oplader + telefoon moeten opsturen. Hoewel ik heb uitgesloten dat het niet aan de telefoon ligt door een oplader te lenen van mijn vriend willen ze perse de telefoon meegestuurd hebben. Het is erg lastig om zonder telefoon te zitten en hier willen ze niet of nauwelijks voor compenseren. Helaas kon ook Supervisor Joel van Putten niet meedenken in oplossingen en heb ik pech! Bedankt BEN voor deze zeer slechte service, het niet kunnen meedenken in oplossingen, de klantonvriendelijkheid en het grote aantal problemen dat dit oplevert!!

    Reageer

  • 0

    Lucienne zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 33333
    • 33333

    Ik ben gewoon een moeder, geen medewerker van Ben.
    Ik heb 2x sim only abo van 1 jaar afgesloten.
    Eerste keer voor tijdelijk gebruik van 3 maanden. De maandkosten waren altijd iets hoger dan normale maandkosten, omdat de gebruiker zelf mensen in het buitenland miscalls gaf. Dit zag ik tijdig op de site van Ben. Dus daarna normale kosten. Maar als je het ABO afzegt dan word het pas de maand daarop afgestopt. Dus stel je zegt op op 3 jan dan stop het 3 febr. En ze rekenen achteraf per maand. Dus je krijgt eind febr. je eindrekening. En die moet je goed checken. Maar het is ingewikkeld op en aftrek, dat je denk. Het zal wel goed zijn. Ik had geen duur ABO, dus het viel mee.
    Dit was mijn eerste ervaring. Op zich niet slecht.

    Tweede keer.
    Vier maanden geleden weer een sim only van 1 jaar afgesloten. Ik heb de eerste maand voor de factuur gekeken of mijn zoon binnen de belminuten blijf, maar hij ging net over. Dus van 50 min naar 100 min. Bij een simonly 1 jaar kan je je belminuten verhogen. Hij heeft ook 200 MB bij. Maar daar blijf hij ook binnen. Maar ik heb net de factuur bekeken en op de factuur kan je de tijd zien wanneer er gebruik gemaakt is van internet. Dan zien ik een paar tijd 00:00:00 en dan heel veel MB verbruikt. Dan ik denk hey wat is daar gebeurd? Gelukkig ging het maar om 22 MB dat is nog binnen de 200 MB. En bij andere dagen zie ik elke keer 1 MB verbruik. Ronden ze MB's af of zo? Want mijn zoon ap me maar heel even op een dag. En thuis hebben we gewoon WiFi. Dus ik snap het niet. Maar tot nu geen hoge facturen die niet te verklaren zijn. Maar ik hou het 1 keer maand wel in de gaten. En dat van wat men op deze site zeggen over het inloggen klopt. Ik moet een aantal keren inloggen voor daadwerkelijk ingelogd bent.
    Dit is mijn tweede ervaring. Tot nu toe ook niet slecht.
    Ik ben benieuwd of het zo blijft.

    Reageer

  • +1

    aaldert zegt:
    • 11111
    • 44444
    • 11111
    • 11111

    1 jaar lang BEN gehad. In het begin was alles goed.
    Laaste 4 maand extreme hoge bedragen voor bellen en internet.
    Loopt op tot soms €140,00. Heeeeel vaak geprobeerd te bellen over hoe en wat. Slechte communicatie. Op eens krijg ik een factuur van €140,00 met de naam als afzender T mobile er op. Heb het bedrag terug laten boeken. Maar werdt per direct afgesloten. Volgende maandbedrag moest ik € 25,00 extra betaling voor opnieuw aansluitkosten. Ik neem aan dat BEN en T MOBILE hetzelfde bedrijf zijn anders kan ik niet verklaren dat ze een factuur sturen met T mobile er op.
    Op 02-09-2013 loopt het abbo af. NOOIT geen BEN meer voor mij.
    Wat een ramp. Zakkenvullers

    Reageer

  • +2

    Ferdinand zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Op 2 juli via de website telefoon + abonnement besteld. Gelijk e-mail ontvangen dat binnen 72 uur contact zou worden opgenomen. Nu 13 dagen later nog geen nadere update ontvangen. Via contact formulier op de website heb ik na 7 dagen zelf contact met ben.nl opgenomen. Twee dagen later nietszeggend antwoord via e-mail "Ik vind het vervelend dat je nog geen bericht hebt ontvangen van AMP. Het probleem is bekend bij mij. Ik ben hiervoor een oplossing aan het vinden. Daarom vraag ik je om af te wachten tot de e-mail is ontvangen."

    In deze e-mail staat geen levertijd aangegeven waardoor ik nog steeds niet weet wanneer mijn telefoon komt. Ook loopt mijn oude abonnement een maand langer door met de kosten van dien. Ben.nl blinkt dus niet echt uit in zijn pro-actieve benadering en servicegerichtheid. Daar komt bij dat ben.nl alleen via een betaald nummer te bereiken is.

    Reageer

  • -1

    wouter zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    slechtste service die ik ooit gehad heb.

    ging voor een goedkoop sim only abbonement van 10 euro.
    Zat op wonderbaarlijke wijze elke maand op 50euro(!) over mijn bundel heen, terwijl ik amper heb gebeld. Ik kan ook aantonen dat er geen zak klopt van deze rekeningen, maar het is jouw woord tegen ben en heb geen zin in een rechtzaak.

    bellen buiten je bundel is gigantisch duur en er geen manier om te weten of je nou al over je bundel heen zit of zit. Zo heb ik een gesprek van 20 min wat mij 9 euro kosten, mobiel naar mobiel. bellen naar 0900 is sowieso buiten je bundel en kostte mij letterlijk 3 euro per minuut(lijn zelf kostte 20 cent per min), als je dit niet weet en even een helpdesk belt ben je zo 20 euro lichter. schandalige praktijken..

    ben immidels weg bij ben en ga NOOIT meer terug, wat een waardeloze zaak!

    Reageer

  • -1

    Andre zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Geen begrip vanuit de providers kant...ik heb bij het betalen van een factuur (april) 1 cijfer vergeten. Inmiddels ben ik bijna 3 maanden verder en nog is er niets opgelost en vandaag ben ik volledig afgesloten?? terwijl de lopende maanden gewoon zijn betaald.
    En dit terwijl er email contact is en ik de betreffende bewijsstukken naar BEN heb toegezonden, schandalig dat Ben zo laks omgaat met misverstanden en heel lag wacht met een respons geven. Dus mensen..geen abonnement afsluiten.

    Reageer

  • +1

    Sjaak zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 44444
    • 44444

    Afgelopen maand heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij BEN. Ik ben zeer tevreden over de service hierbij. Ik had gekozen voor nummerbehoud. Echter duurde dit langer dan dat BEN hiervoor aangeeft. Ik heb toen gebeld met de klantenservice van BEN. Ik kreeg vrij snel een medewerker aan de telefoon en die kon mij vertellen dat het wat langer duurde als normaal. Ik moest dus nog even een paar dagen wachten. Uiteindelijk is mijn nummer na twee weken overgezet. Op de dag van de overzetting was ik maar een half uurtje niet bereikbaar, voordat ik mijn nieuw toestel en simkaart kon gebruiken.

    Kortom tot nu toe ben ik een zeer tevreden klant van BEN!

    Reageer

  • -2

    Peter zegt:
    • 33333
    • 22222
    • 33333
    • 33333

    Niet klagen maar dragen en bidden om kracht een tekst van mijn moeder en dat is nog waar ook klagers zijn er genoeg op de wereld soms klagen we om helemaal niets BEN is goed niets verkeerds mee bellen en internet soms wat kleine dingen en een grote storing daarna kwam er een ander probleem bij dat prepaid op gaat houden overstappen met nummerbehoud

    Reageer

  • -1

    Marloes zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 44444
    • 44444

    Ik heb ongeveer 2 jaar een abonnement bij Ben gehad, maandelijks opzegbaar. Super goedkoop en altijd goed bereik en snel internet. Ook in correspondentie erg helder. Nummerbehoud proces was erg duidelijk en verliep soepel. Ik ben inmiddels overgestapt naar Hollandse Nieuwe omdat ik een abonnement met telefoon wilde, had ik nooit moeten doen. Ben had veel beter bereik en internet en de klantenservice was ook veel beter.

    Reageer

  • +1

    Peet zegt:
    • 55555
    • 33333
    • 11111
    • 22222

    Ik heb 2 Soms-abonnementen bij Ben. Ik kan per maand opzeggen of veranderen. Nu bied Ben Soms-abonnementen goedkoper aan dus ik wil overstappen en heb voor 35ct pmin de service gebeld. Nou, niks service dus. Ik kan niet overstappen, ik moet eerst een ander abonnement nemen en dan over 2 maanden weer overstappen. Hoe moeilijk kan je het je eigen abonnees maken, nou zo moeilijk dus en zo drijf je ze naar andere providers. Ik ga dus op zoek naar wat anders wat deze service is niets waard.

    Reageer

  • +2

    Mier zegt:
    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 44444

    Op het moment zit ik al ruim 4 jaar bij Ben.
    Tot op heden nooit echt problemen gehad.
    Als er iets was, dan belde ik de klantenservice en werd goed geholpen. Even voor de duidelijkheid: het is geen 35 eurocent per minuut, maar per GESPREK!

    Wat ik helemaal een verademing vindt, is het feit dat je per maand je bundel kunt aanpassen en dat je je bundel in de gaten kunt houden door in te loggen. Hierdoor kom je niet voor verrassingen te staan! Dat was bij Vodafone wel anders, je wilt niet weten wat voor Spookrekeningen we daarvan gekregen hebben.

    Dus, kortom: Ik ben blij met BEN!

    Sara zegt:


    Hoi Mier,

    Hoe kan het dat jij al vier jaar bij Ben zit en je bundel in de gaten kunt houden door in te loggen? Bij mij is er namelijk ALTIJD een storing en lopen mijn rekeningen altijd achter op de feiten waardoor ik uiteindelijk veel meer betaal en bel dan ik van plan was!
    Hier heb ik al meerdere malen contact over opgenomen en het zou verholpen worden, echter, eind Juni heb ik mijn abonnement verhoogd op de website, dit weet ik 100% zeker, maar dit bleek niet het geval. Ik was 130 euro lichter door voor 'volgens ben.nl' 9 minuten buiten mijn bundel te hebben gebeld..
    Nadat een hele vriendelijke man van de klantenservice dit voor mij controleerde bleek opnieuw: 'we lopen achter, sorry je hebt al 90 minuten buiten je bundel gebeld'.

    Bedankt Ben, ik hoop dat dit probleem gauw opgelost wordt.

    Reageer

  • +4

    Jansen zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Als je een abonnement of prepaid hebt bij Ben en het werkt, dan is het mooi. Zodra het niet werkt, kan je nog zo veel moeite doen om een zinnig antwoord te krijgen op je vragen, het gaat je nooit lukken om een antwoord te krijgen waarmee de problemen worden opgelost. Het krijgen van een antwoord die daadwerkelijk ingaat op je vraag, waarbij de zinnen nog enigszins leesbaar zijn, is zeldzaam.

    Bij mij was het onder andere niet gelukt om een mobiel nummer over te zetten toen ik in het buitenland zat. Mijn vriendin had hetzelfde probleem, maar kreeg andere antwoorden van Ben, op dezelfde vragen. Aangezien mijn nummer, die ik wou behouden, gekoppeld was aan diverse accounts, heb ik enorm veel kosten gehad, om met Ben en andere instanties dit telefonisch af te handelen. Vanuit Ben is het nog nooit opgelost.

    Dus, goedkope provider waarbij je je abonnement iedere maand kan aanpassen. Ideaal, zodra het werkt. Als het niet werkt, laat de 'klantenservice' van Ben links liggen en stap over op een andere provider.

    Reageer

  • +1

    Henk zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 22222
    • 44444

    Ik ben al 2.5 jaar abonnee bij BEN, geen enkel probleem tot nog toe gehad. Bereik is overal goed. Maar vragen via website worden met standaard nietzeggende antwoorden of heel onduidelijk beantwoord.

    Reageer

  • Laat een ervaring achter

    1. Geef je gegevens op

    Naam *

    E-mail *

    2. Geef sterren per categorie

    Prijs
    Levering
    Ondersteuning
    Totaal oordeel

    3. Deel jouw ervaring