Ben.nl


Prijs 3.173.173.173.173.17
Levering2.522.522.522.522.52
Ondersteuning1.741.741.741.741.74
Totaal oordeel1.981.981.981.981.98

Ben.nl is een van oorsprong Nederlandse telecomprovider.Tegenwoordig is Ben een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele telefoons en onderdeel van T-Mobile. Met Ben bel je daarom ook via het T-Mobile netwerk.

Ben biedt 3 verschillende simonly abonnementen aan met daarbij optioneel mobiel internet of extra belminuten / smsjes.

Wat is jouw ervaring met Ben? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Gebruikerservaringen met Ben.nl vind je hieronder.


63 Positief 164 Negatief 294 reviews - gemiddelde: 2.352.352.352.352.35 4.7 uit 10

294 Ervaringen voor Ben.nl

  • +1

    Rene zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Je kan heel moeilijk bij BEN opzeggen. Opzeggen moet je telefonisch, maar de service desk is onbereikbaar. Dit geeft grote frustratie bij iedereen die wil opzeggen. Als je het abonnement online hebt aangekocht, moet je het online kunnen opzeggen. Als je een email naar de fantastische (slechte) klantenservice stuurt, met alle gegevens krijg je een standaard antwoord.

    Wordt geen abonnee van BEN, want ze gijzelen je als abonnee, doordat je simpelweg niet kunt opzeggen!

    Beste Rene,

    Bedankt voor je bericht.Ik vind het erg jammer dat je mogelijk je Ben abonnement op wilt zeggen, maar je bent uiteraard vrij om te gaan.
    Ik kan je de volgende opties aanbieden om je abonnement te beëindigen:
    Wanneer je het mobiele nummer wilt behouden, dan kun je het Ben abonnement beter door je nieuwe aanbieder laten opzeggen. Dit kun je doen door bij je bestelling aan te geven dat je je mobiele nummer wilt behouden. Houd er rekening mee dat ik een opzegtermijn van één maand hanteer.
    Als je het mobiele nummer niet wilt behouden en toch op wilt zeggen, houd er dan rekening mee dat ik ook één maand opzegtermijn hanteer. Je kunt je abonnement opzeggen door te bellen met de klantenservice.
    Ben Klantenservice
    0900 - 04 01 405 (35ct per gesprek)
    ma t/m vr van 9:00 - 17:00 uur
    Indien het nog langer dan één maand duurt voordat je Ben contract afloopt, dan breng ik afkoopkosten in rekening voor de resterende contractperiode.
    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Reageer

  • 0

    Robbie zegt:
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    BEN weg in november....

    Reageer

  • 0

    Ro zegt:
    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Per 1 maart 2015 is ineens een nieuwe login nodig voor Ben. Aangevraagd, geen reactie. Ben blijkt 't naar mijn oude e-mailadres te hebben gestuurd. Dus bellen: (dagelijks) "de wachttijd is langer dan 20 minuten". Dus mailen. Geen antwoord. Dus e-mailadres doorgeven op de Ben-website. Geen reactie. Intussen twee maanden verder. Conclusie: nooit meer Ben!

    Reageer

  • 0

    M. Helder zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben nu al vanaf 1 maart 2015 bezig om een aanvraag te annuleren. Helaas, het BEN computersysteem kan dit niet aan. Na meer dan 15 uur bellen (minimaal 45 min. per belletje in de wacht bij de klantenservice) is nu eindelijk de aanvraag voor het abonnement stop gezet. Echter het nummerbehoud vanuit Telfort (06-nummer werkt nog bij Telfort) loopt nog door!? Niemand kan mij nu verder helpen. Het computersysteem van BEN kan dit niet annuleren. Er is nu 1 oplossing, alsnog een abonnement nemen bij BEN. Volgens klantenservice zal ik spoedig mijn 06-nummer kwijt raken.

    CHANTAGE!

    Reageer

  • 0

    GMX zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik kan al een week niet meer bellen en niemand van de klantenservice kent de oorzaak. Bij overstappen naar een andere provider wordt nummerbehoud door BEN steeds geweigerd omdat "mijn mobiele nummer onbekend is". Fijn, voor een nummer dat niet bestaat hoef je toch ook niet te betalen? Een (niet zo slimme) medewerkster van de klantenservice wist te melden "dat nummerbehoud niet mogelijk was omdat mijn abonnement nog niet was opgezegd". Dat kon ze meteen wel even regelen. Klopt natuurlijk voor geen meter, maar achteraf ben ik haar dankbaar, want over drie weken BEN ik van BEN af. Ja, ik moet dan m'n verlies (geen nummerbehoud) maar nemen. En het niet kunnen bellen dan? Ach, de automatische incasso staat natuurlijk nu al geblokkeerd ....

    Reageer

  • 0

    Andre zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    1 Ben berekent onterecht internet kosten terwijl je geen bundel hebt.
    2 Als je als vaste klant wil mee doen aan een actie dan wordt je niet serieus genomen.
    3 Ben opzeggen is een drama, de nieuwe provider krijgt te horen dat het simnummer niet juist is, dit nummer is door Ben zelf in mijn pers. login geplaatst, hoezo niet juist.
    4 Ben bellen is ook een drama, wachttijden van 20 min is normaal. Het fatsoenlijk zijn als Ben dan zelf terug belt maar dat is niet mogelijk.
    5 Ben mailen kan niet, kan alleen via Facebook of Twitter.

    Reageer

  • +1

    Marjory zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • 11111

    Ik ben al jaren klant bij Ben.nl met 2 telefoonnummers. Ik was altijd tevreden. 4 maanden geleden heb ik voor het eerst een abonnement met een jaarcontract en telefoon afgesloten. De telefoon werkte goed totdat 4.5 weken geleden het opladen niet meer lukt. Ik ben al 4.5 weken bezig om contact te krijgen met de klantenservice via, e-mail, contactformulier, klantenservice, facebook twitter.... No response op geen enkele manier! Inmiddels al ruim 4 uur in de wacht gestaan en vandaag eindelijk voor de 2de keer iemand gesproken (na 60 minuten in de wacht te hebben gestaan. Nou ik ben benieuwd of mijn telefoon nu eindelijk gerepareerd gaat worden.

    Het is 1 grote puinhoop bij Ben.nl. Klantenservice ho maar!

    Reageer

  • +2

    Jessie zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    6 Jaar abo bij Ben. In februari nieuwe simkaart aangevraagd en gekregen, week later weer nieuwe simkaart ontvangen want de 1e zou niet goed zijn?! Activeren kan niet want online is 'Functie niet beschikbaar'. Op verzoek van Ben 2 PB's gestuurd.Ben reageerde niet. Op zaterdagmiddag 27 maart heeft Ben mij ongevraagd afgesloten. Facturen worden altijd automatisch geïncasseerd dus dat kan het probleem niet zijn. Het is chaos bij Ben, lijkt of ze gehacked zijn. Wat is BEN een onzorgvuldige, onbetrouwbare en teleurstellende organisatie ze communiceren niet eens met de klant! Omdat ze me afgesloten hebben moet ik noodgedwongen een andere provider zoeken met alle rompslomp van dien.

    Reageer

  • 0

    Boris zegt:
    • 22222
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Wat is er gebeurd met Ben de laatste weken??

    Probeer al 3 of meer weken de klantenservice te bellen GEEN CONTACT. Wachttijd meer dan 20 minuten en gaat binnenkort NIET verbeteren aldus een bandje.

    Ook emails gestuurd via Ben site, GEEN reactie.
    Radar maar inschakelen dit is niet acceptabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reageer

  • +1

    Arend zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben/T-Mobile maakt er een gigantische zooi van. Ik heb geprobeerd om over te stappen van moederbedrijf T-Mobile naar Ben maar na 2 weken kan ik niet anders concluderen dat het gewoon onmogelijk is.

    Bij de eerste bestelling had ik nog een goede indruk maar al snel bleek dat dat ongegrond was. De bestelling kwam niet en op mijn vragen waarom niet kreeg ik 6(!) verschillende antwoorden van evenveel medewerkers. Uiteindelijk opnieuw aangevraagd en weer ging het niet goed. Nu bleek ik niet kredietwaardig te zijn en dat terwijl ik al zo'n 15 jaar bij T-Mobile/Ben/Orange zit en nog nooit één nota gemist heb. Kan ook niet want ik betaal AUTOMATISCH. Bij T-Mobile snappen ze niet waarom ik aangemerkt sta als "wanbetaler" en bij Ben kunnen ze dus niets voor me betekenen. Ook kan ik niet overstappen naar een andere telecom aanbieder omdat ze allemaal Sovendus gebruiken. Een soort BKR voor mobiele providers waar ik dus als slechte betaler bekend sta. Wel kan ik bij T-Mobile blijven, voor een veel hogere prijs dan bij Ben en met een minder pakket. Komt een beetje over als verkeerde klantenbinding. Ben heeft me elke keer een ander verhaaltje en als ik dan aangeef wat de vorige medewerker mij een dag eerder heeft verteld dan krijg je zelfs van de Ben medewerker te horen dat niet iedereen altijd de waarheid verteld om dat ze het gewoon niet weten en daarom maar een antwoord geven om er van af te zijn. Daar zit je als klant toch niet op te wachten? Als ik een sprookje wil horen dan ga ik wel naar de Efteling. En daar sta je dan gemiddeld een half uur of langer voor in de wachtrij. Want Ben is niet de snelste. BEN....onderbezet.

    Inmiddels mijn abonnement bij T-Mobile opgezegd en het moet wel heel raar lopen wil ik ooit in mijn leven terug gaan naar T-Mobile of Ben.

    Reageer

  • -2

    Vicky zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Waardeloze provider. Klantenservice is NIET bereikbaar! Heb al heel wat uren zitten wachten maar gewoon geen response! Moet alleen mijn Sim activeren, m n oude telefoon is stuk en ik wacht al dagen... Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door, en kan dus helemaal niets doen. En tja dan wordt er verwezen naar de kleine lettertjes dat het mogelijk is dat wegens storingen ' tijdelijk' geen gebruik kan worden gemaakt van Ben. Ik wou dat ik eerder had gekeken op de telecomervaring,
    Groeten van Ben? Beter gezegd: Griezels van Ben

    Reageer

  • -1

    Barte zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben is niet bereikbaar. Hij reageert niet op vragen via Twitter, Facebook noch op hun eigen webformulier. Telefonisch contact lukt misschien als je daar een vrije dag voor hebt opgemomen. Heb je contact dan heeft Ben eigenlijk geen tijd voor je want die ene service medewerker heeft het waarschijnlijk te druk met het aannemen van alle klachten. Omdat het zo ontzettend druk is belooft ben je maar terug te bellen, maar dat doet Ben niet. Bij Ben is mijn data verbruik op wat voor manier dan ook hoger dan bij andere providers. In nog geen 7 dagen tijd 1300 Mb verbruikt! Normaal heb ik genoeg aan 500 Mb voor een hele maand. Er is hier geen verklaring voor en helpen doet Ben niet! Als je data boven je bundel stijgt zou je via sms gewaarschuwd worden. Ik heb nooit waarschuwing ontvangen. Misschien even bij Ben langsgaan. Maar waar woont Ben eigenlijk. Durft hij zijn adres niet zichtbaar te maken op zijn site. Kortom zoek je een provider kijk dan even verder...

    Anoniem zegt:

    Hallo,

    ik heb precies hetzelfde als u!
    Ik kreeg ook een mail(op 27 maart) van Ben maar dan met 1810 MB over de bundel. Ook ik heb normaal genoeg aan 500 MB per maand.
    Ik krijg inderdaad normaal ook twee x over een sms. Ook niet gehad deze maand.
    Mijn vraag aan u is,

    met welk mail adres is deze mail verstuurd??
    Het valt mij op dat de rest van de mails die Ben verstuurd, verstuurd worden met het volgende mail adres: no-reply@ben.nl
    Deze mail is verstuurd met noreply@ben.nl

    Ik heb hierna een nieuw wachtwoord aangevraagd om in te loggen en deze kreeg ik gewoon weer met no-reply@ben.nl

    Ik hoor heel graag een reactie van u!

    Reageer

  • -2

    Marten zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ben al een maand in de weer om een sim geactiveerd te krijgen. Zeer slechte klanten service, zeer frustrerend. Het wordt tijd "KASSA" of RADAR" in te schakelen. Misschien leren ze daar van, maar heb weinig hoop. Dus een oproep voor Vara, Tros, of de Belbus. Met de camera erbij (de belbus) lukt het meestal wel.

    0 sterren!!! (weergegeven sterren beoordeling hierboven is niet juist)

    Reageer

  • -2

    Joke G zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Nooit meer Ben.

    Donderdagmiddag 19 maart jl. gebeld met de klantenservice over m'n IPhone 4, aangeschaft bij een Benabonnement in december 2013.
    De iPhone 4 is dus 14 maanden oud en wil niet meer opladen.
    Aanspraak op m'n garantie gedaan. Er is mij beloofd dat ik teruggebeld of gemaild zou worden door de Backoffice-afdeling.
    Deze afdeling zou aan mij doorgeven waar ik de iPhone voor reparatie naar toe kan sturen.
    Vandaag is het 24 maart. Nog geen telefoontje noch een mailtje van de Backoffice gehad.
    Nada.
    Bah wat een service.

    Reageer

  • 0

    Hedwig zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik heb zo'n spijt dat ik een Ben abonnement heb genomen. .. alsjeblieft, doe jezelf een lol en NEEM NIETS AF BIJ BEN! Ik heb een abonnement afgesloten met nummerbehoud, krijg ik een telefoonnummer van iemand anders! Dit probeer ik nu al daaaagen recht te zetten door mails,Facebook berichten en Twitter berichten maar GEEN REACTIE. Klantenservice nu al tien keer gebeld : niemand neemt op, altijd hetzelfde bandje dat het "drukker dan normaal is". Onzin, dit bandje speelt ALTIJD,ongeacht tijdstip. Toen maar gedaan dat ik een nieuwe klant ben, ineens WEL iemand een de telefoon maar die heeft me totaal niet willen helpen. Advies? NIET AAN BEN BEGINNEN!

    Reageer

  • 0

    Suzanne zegt:
    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Ben al 3 weken bezig om de telefoon van mijn dochter aangesloten te krijgen. Verscheidene keren gebeld, steeds half uur in de wacht toen van ellende maar opgehangen. Ook al meerdere keren een mail gestuurd, waarop geen reactie. Heb nu zo´n spijt dat ik deze provider gekozen heb. Wil er eigenlijk van af maar krijg niemand te pakken. Wie reageert...BEN BOOS

    Reageer

  • 0

    jaapvh zegt:
    • 44444
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    slechte klantenservice, de BEN app werkt niet goed, website is ook slecht

    Reageer

  • -1

    Harald zegt:
    • 11111
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Wil mijn abonnement/dataverbruik inzien, inloggen op persoonlijke pagina is al 10 dagen niet meer mogelijk. Idiote tarieven voor data verbruik, ga mijn abonnementen opzeggen. Wie heeft een suggestie voor een goede provider?

    Reageer

  • -1

    Marco zegt:
    • 33333
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Ben.nl misleid mensen en berekent ongewenste kosten voor gebruik van internet via het gsm netwerk.

    Ik heb een zeer goedkoop abonnement sim-only van 3,00 euro en bel ook niet veel.
    Er is geen bundel voor internet afgesproken dus alleen bellen en sms. Hiermee is iedereen (ook ik) in de veronderstelling dat je dan ook geen gebruik maakt van internet en zeker niet via het gsm netwerk kan maken!

    Uitgewoonte is mijn telefoon geblokkeerd voorgebruik van internet via het gsm netwerk. Apps zijn ook geblokkeerd en kunnen geen automatische update doen.
    Mijn telefoon is ingesteld om op mijn verzoek verbinding te maken via wifi en alleen bij mezelf thuis ten behoeve WhatsApp en de update is geblokkeerd. Het is dus onmogelijk verbinding maken via het GSM netwerk van BEN.nl en dat hebben ze me ook nog eens doen geloven! Dus alles geblokkeerd en NIETS gebeurd automatisch!

    Echter ontvang ik van BEN.nl torenhoge rekeningen dat ik gebruik gemaakt zou hebben van internet.
    Maar hoe kan dat nu? Alles is immers geblokkeerd en ze hebben me laten geloven dat ik geen gebruik van internet kon maken! Ik wordt dus niet alleen misleid maar ook onnodig en vals op kosten gejaagd!

    De Opta wil hier graag meer van weten, dus deponeren maar via opta.nl

    Reageer

  • -2

    m schouten zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Abonnement zou vandaag ingaan, ik ben nu niet bereikbaar, en kan niet bellen. Meer dan een half uur moeten wachten op iemand van de klantenservice. Ook die kan mij niet helpen. Misschien ben ik morgen bereikbaar. Het nummerbehoud kan langer duren??????????

    Ik heb niet voor niets nummerbehoud aangevraagd. Is geen goede binnenkomer zo. Gelukkig heb ik een maandelijks opzegbaar abonnement, denk er ook over om deze weer te beeindigen. Gezien de reactie's hierboven, en mijn ervaring nu de eerste dag al, is mijn vertrouwen in Ben niet echt meer goed.

    nel olsman zegt:

    Nonsens, tis een zooitje, door een nieuw systeem, dat niet wertk.
    3 jaar klant, toevallig door verlies telefoon simcard geblokkeerd, heel snel p.post een nieuwe dat wel, maar ik kon als oude klant niet inloggen om te activeren, want t systeem herkent je niet meer. dus ook klantenservice gebeld, dame code doorgegeven.....helemaal niks nada...6 dagen zonder telefoon...heb nu maar klein abonnement afgesloten om toch te kunnen bellen.bij andere provider.
    klantenservice stuurt een mail, sorry en wat jammmer ik moet code maar mailen of bellen, dat is allemaal al gebeurd...maar niks helpt! grote BEN(DE)!

    Reageer

  • Laat een ervaring achter

    1. Geef je gegevens op

    Naam *

    E-mail *

    2. Geef sterren per categorie

    Prijs
    Levering
    Ondersteuning
    Totaal oordeel

    3. Deel jouw ervaring