Ben.nl


Prijs 3.093.093.093.093.09
Levering2.442.442.442.442.44
Ondersteuning1.651.651.651.651.65
Totaal oordeel1.891.891.891.891.89

Ben.nl is een van oorsprong Nederlandse telecomprovider.Tegenwoordig is Ben een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele telefoons en onderdeel van T-Mobile. Met Ben bel je daarom ook via het T-Mobile netwerk.

Ben biedt 3 verschillende simonly abonnementen aan met daarbij optioneel mobiel internet of extra belminuten / smsjes.

Wat is jouw ervaring met Ben? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Gebruikerservaringen met Ben.nl vind je hieronder.


68 Positief 198 Negatief 337 reviews - gemiddelde: 2.272.272.272.272.27 4.5 uit 10

337 Ervaringen voor Ben.nl

  • 0

    tpierlo zegt:
    • 33333
    • 22222
    • 11111
    • 22222

    Wat een ..... provider.
    Nummer behoud aangevraagd maar was te lastig, dus daarom maar het aangeboden nummer geaccepteerd. Nu een maand later en 5 telefoontjes en kluitjes (in het riet) later kan ik nog steeds niet bellen.
    Wordt wel vriendelijk te woord gestaan alleen het gevolg is een drama...

    Reageer

  • 0

    Mad zegt:

    I closed my contract 5 months ago because I was moving country, and BEN are still sending me automatic bills. These are bills for a service that they have confirmed themselves is cancelled.

    I've contacted them more than 8 times to ask what is going on, but the bills just keep on coming. The Ben staff don't even have control over their own monstrous automatic emailing and billing machine.

    On two occasions they have emailed me to say more-or-less "oh dear, we don't know what is wrong either", it was from a no-reply email address. They are not even a single step closer to solving it, after 5 months.

    Reageer

  • 0

    Greetje zegt:
    • 44444
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Heb een abonnement aangevraagd op 14 juni j.l met nummerbehoud. Dit laatste lukte niet. Gevraagd of het tijdelijke nummer kon worden geactiveerd. Dat was oké en ik kreeg een bevestiging per email op 23 juli. Nog steeds kan ik niet gebeld worden of bellen. Ik heb inmiddels 7 x de klantenservice aan de lijn gehad. Ze hebben steeds andere smoesjes: naar een verkeerde afdeling gestuurd, niets mee gedaan, vergissing, ik moet geduld hebben, ik moet maar een klacht indienen, ik kan het abonnement opzeggen etc. Maar nu kan ik nog steeds niet bellen en ik ben niet bereikbaar.
    Zeer slechte service dus!!!

    Reageer

  • 0

    Leon zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik zag een aanbieding voor een sim only abonnement. Heb deze meteen aangevraagd. Maar bij de bevestiging vanuit Ben kreeg ik 2 verschillende bevestigingen. Ik had 2 bestellingen gedaan? Maar meteen de klantenservice gebeld, na 40 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Ze zagen in het systeem dat er inderdaad door hen een fout was gemaakt en dat ze 1 sim kaart zouden opsturen en de andere zouden annuleren. Maar 3 dagen kreeg ik toch 2 simkaarten via de post geleverd. Weer de klantenservice gebeld, wachttijd 35 minuten. Wederom was het hun fout. Ik zou een mail ontvangen met daarin een instructie hoe ik alsnog de andere simkaart retour kon sturen maar helaas ik kreeg maar geen mail. Ik wilde weer gaan bellen maar zag op de website dat de wachttijd 55 minuten was. Daarom het contactformulier ingevuld. Maar ook hierop geen enkele reactie meer gehad. Ik was er klaar mee en besloot om beide simkaarten aangetekend retour te sturen. Daarop kreeg ik na een aantal dagen wel een reactie dat ze het jammer vonden dat ik als klant weg ben gegaan. Ik dacht er dus vanaf te zijn totdat ik 3 weken later een mail kreeg met daarin mijn eerste facturen van Ben. Deze werden natuurlijk automatisch afgeschreven. Maar weer bellen. Nu was de wachttijd maar 23 minuten dus vrij snel een medewerker aan de lijn. Wederom werd er aangegeven dat het inderdaad hun fout was en dat ze het betaalde bedragen terug naar mijn rekening zouden overmaken. We zijn nu alweer een week verder maar er is nog geen actie ondernomen door Ben. Voor mij is het dus een duidelijk verhaal om nooit meer voor Ben te kiezen. Ik hoop dat mensen eerst goed nadenken of het verstandig is om wel over te stappen naar Ben.

    Reageer

  • 0

    colette zegt:
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • 11111

    ik baal ervan dat als je een probleem mailt, je tzt een antwoord krijgt van een noreply email.
    Dus je moet elke keer weer opnieuw beginnen met je probleem in het contactformulier.
    bovendien wilde ik vorig jaar mijn abonnement naar beneden aanpassen, dat kon via een button op mijn homepage. Mij werd aangeraden eerst mijn abonnement te verlengen en dit naderhand te doen. Nadat ik dit gedaan had, was die optie niet langer beschikbaar, ik zit nu dus weer 2 jaar vast aan een te uitgebreid abonnement.

    Reageer

  • 0

    Sylvia de Graaf zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Sinds April 2015 zou mijn abonnement omgezet worden in een "sim only". Tot op heden wordt er elke maand een veel hoger en steeds verschillend bedrag van mijn rekening afgetrokken. Heb al meerdere malen gebeld en sta dan een halfuur in de wacht. Als je ze mailt krijg je geen antwoord. Als het je gelukt is om de klantenservice wel aan de lijn te krijgen wordt er beloofd dat ze het uitzoeken en zullen oplossen. Er gebeurt echter helemaal niets. Nadat ik het laatste, wederom te hoge,incassobedrag heb laten storneren ontving ik(opeens wel snel)een mail waarin gedreigd werd met een incasso en het afsluiten van het abonnement. Dit alles terwijl Ben de afspraken niet nakomt en niets regelt. Ik zou een incasso op Ben moeten afsturen, krijg immers nog veel geld van Ben. Indien het volgende maand weer niet geregeld is ga ik andere hulptroepen inschakelen.

    Reageer

  • -1

    Paul Klaver zegt:
    • 44444
    • 55555
    • 11111
    • 22222

    Nu al 5 dagen aan het bellen met de klantenservice van Ben om een simkaart geactiveerd te krijgen, beloven van alles maar er gebeurt niets, wat een .......bedrijf.

    Reageer

  • -1

    stefan peters zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Zeer slechte klantenservice. Lijkt van buiten op een georganiseerd en degelijk bedrijf. Slecht bereik, slechte internetverbindingen.

    Reageer

  • +1

    Miquel zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Wat een waardeloos bedrijf. Je wordt opgelicht met de prijs; mijn ervaring.
    Ik heb 2 jaar geleden twee Ben abonnementen afgesloten elke maand betaalde ik het bedrag wat ik heb afgenomen, echter in de laatste 3 maanden moest ik het 3 voudige betalen. Terwijl niks veranderd is. Roaming is van dag 1 uitgezet. Ik heb contact opgenomen met Ben, het duurde gemiddeld 30-40min voordat zij opnemen dan geven ze aan dat ze het gaan uitzoeken. Ik zou binnen 2 weken teruggebeld worden. Tot aan vandaag heeft Ben mij niet terug gebeld (2mnd verder) ik heb hun wel 4x gebeld om te vragen hoe dit nu komt en of ze dit nu uitgezocht hebben. Ik krijg zeer onduidelijk antwoord. En geven aan dat ze het gaan uitzoeken, al weer! Op dit moment heb ik de betaling geblokkeerd tot het opgelost wordt. Nu het geblokkeerd is krijg ik mailtjes en sms of ik wil betalen. Ze dreigen met incasso bureau. Dan maar via de rechter!
    Tevens is het bereik is zeer slecht. Als ik mijn dochter wil bellen dan gaat haar telefoon direct naar haar voicemail. Gaat dus bij haar niet over. Ook haar vriendinnen hebben aangegeven dat zijn niet bereikbaar is. Dus dit betekend dat zij paar min later een bericht ontvangt van gemiste oproep. En zij moet dan de beller terug bellen. We hebben alles geprobeerd zelf de service afdeling van Ben heeft geen moeite gedaan om dit op te lossen. We zijn naar een KPN winkel geweest om naar de instellingen te kijken en dat was allemaal goed. We hebben zelfs een andere telefoon geprobeerd, helaas geen verbetering. Mijn advies met welk interessante aanbiedingen zijn ook komen betaal liever iets meer en je hebt goed bereik en service! Dus niet doen.

    Reageer

  • +1

    Cindy zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Wat een slechte klantenservice. Slecht bereikbaar lang wachten. Je kan zelf niets met de website altijd naar klantenservice bellen is daar moet je 15 minuten wachten.
    Abonnement overgezet van Ben naar Ben. Maar al twee dagen geen bereikbaar. Sim kaart moet worden geactiveerd... Volgens Klantenservice kleine technische storing... kan nog twee werkdagen duren..
    Wanneer kan ik over naar een andere provider nooit meer Ben.

    Reageer

  • -2

    moma zegt:
    • 33333
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Na vele jaren klant te zijn bij BEN besloten om in juni van BEN prepaid naar BEN abonnement ( met toestel en internetbundel ) over te stappen, omdat ik toch wel tevreden WAS over BEN.
    Eerst week niet bereikbaar omdat simkaart niet geactiveerd was.
    Uiteindelijk na veel bellen wat de nodige kosten met zich mee bracht, de simkaart geactiveerd. Toen bleek het instellen van mobiel internet niet telukken met de Acer jade s waar van ik dacht dat ik wel een MOOI toestel had uitgezocht.
    Na veel gebel met de klantenserves en na dat ik bij 2 telefoon winkels met het toestel ben geweest waar men mij vertelde dat het toestel waarschijnlijk niet geschikt is voor mobielinternet weer contact gehad met Ben.
    Deze adviseerde mij het toestel ter reparatie naar ben te sturen.
    Toestel verstuurd en reactie "geen afwijkingen" mobielinternet doet het GEWOON?
    Toestel weer terug gekregen zonder instelling van internet.
    Geen inlog code om internet te activeren en of iets van een beschrijving hoe te handelen.
    Via google een beschrijving gevonden alleen als je de stappen had doorlopen dan gebeurde er ook niets.
    Bij de vraag of ik een andere toestel mag uitkiezen gezien de problemen geeft BEN geen antwoord.

    Nu 2 maanden verder en een abonnement met internet bundel waar ik tot heden nog geen gebruik van heb kunnen maken.
    Spijt spijt dat ik voor Ben gekozen heb.

    Een ZEER ontevreden klant.

    Reageer

  • -1

    Albert zegt:
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Eigenlijk had ik deze pagina eerst moeten lezen voordat ik een abonnement ging afsluiten met BEN. Mijn oude sim kaart is gedeactiveerd zoals afgesproken op de 'omzetdatum', 22 juli, maar de nieuwe sim kaart is niet geactiveerd en ik zit nu met een gloednieuwe telefoon waarmee ik niet kan bellen of gebeld worden. Om klantenservice hierover te bellen heb ik iemands prepaid telefoon mogen gebruiken. Er stond 8,39 beltegoed op. Na enkele minuten in de wachtrij gestaan te hebben viel de verbinding weg. Tegoed op. Hoezo 0,35 per gesprek? Via het alternatieve 06 nummer gebeld. Kostte me 5,89 maar ze doen niks voor je.
    Dit heb ik nog nooit bij een internet/telecom provider meegemaakt.
    Die enkele positieve reactie hiertussen komt van mensen, die in hun handjes mogen klappen, per ongeluk doen ze het kennelijk toch 'n keertje goed.
    Ik heb per onmiddellijk via klantenservice opgezegd en meteen mijn bijstandsverzekering hierover aangesproken.

    Reageer

  • -3

    Carla zegt:
    • 33333
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Een ongelofelijke puinhoop bij de firma Ben. Midden in een lopend contract telefoon en internet afgesloten. Men ziet geen kans deze fout te herstellen en nu kan ik mijn nummer niet meenemen omdat het niet actief is. Bellen, mailen en schrijven voor 6 weken lang zonder enig succes. Om gek van te worden!!

    Reageer

  • -2

    wopper020 zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik heb vroeger ook Ben gehad, een hele tijd terug en dacht laat ik Ben weer eens een kans geven. Nou dat had ik dus niet moeten doen , Een en al drama en teleurstelling , je komt gewoon geen steek verder bij een aanvraag. Maandenlang wachtten en wachtten tot je er doodziek en moedeloos van wordt. Na bijna 3 maanden wachtten op een sim kaart die geactiveerd moet worden er maar bruut een eind aan gemaakt. Dit is een kansloos bedrijf ! Zowel emails als helpdesk betekend ellelang wachtten om vervolgens iemand te krijgen die je beloofd te helpen en terug te bellen om vervolgens nooit meer wat van te horen. Het is werkelijk ongelooflijk hoe slecht Ben is, mensen begin er nooit aan !

    Reageer

  • -1

    Marc zegt:
    • 44444
    • 55555
    • 11111
    • 33333

    Bij Ben nu 2 abonnementen lopen.
    Ben niet in staat op internet in te loggen.
    Ben niet tevreden over de service van Ben
    Geen ondersteuning, lange wachttijden en als je al antwoord krijgt op je mails is het een standaard antwoord waar je niets mee kunt.

    Helaas

    Reageer

  • -2

    marieke zegt:
    • 22222
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Nu al spijt van mijn overstap van Hollands nieuwe naar ben. Zeker na het lezen van alle klachten.
    Ook onvoorstelbaar:zij maken een fout waardoor ik sinds 2 dagen niet bereikbaar ben (sim kaart niet geactiveerd). Vervolgens moet ik 40 minuten betaald wachten op contact met klantenservice (want kan nog niet bellen met ben) om te horen dat ik nog 2 dagen moet wachten op activering (en dan hopen dat het goed gaat).

    Klantenservice erg slecht: toen ik belde stond wachttijd op 13 minuten, uiteindelijk na 35 minuten geholpen. Zeer beperkte openingstijden!

    Als activering niet gebeurd binnen 2 dagen ga ik de tip vd aangetekende brief ter ontbinding contract zeker uitvoeren.

    Reageer

  • -2

    Brigitte zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Sinds 1 juni over gestapt naar ben. Sinds die tijd sporadisch bereikbaar. Meestal gaat mijn telefoon niet eens over. Mensen krijgen Een voicemail die niet bestaat. Klachten ingediend zowel via mail als telefonisch. Na uren in de wachtrij te hebben doorgebracht. Want op de mails wordt niet gereageerd. De "storing" zou door de technische dienst worden opgepakt. Weinig verrassends dat die GEEN enkele keer contact met je opnemen. Mensen kunnen mij niet bereiken, erg lastig met een sales functie. Daarbij ben ik alleenstaande ouder van drie. En TOTAAL niet BEREIKBAAR.
    SCHANDALIG!!
    Op mails krijg je de standaard reply dat ze hopen je vraag te kunnen beantwoorden.
    Ik schaam me rot naar mijn contacten, want die denken dat ik AFGESLOTEN ben vanwege mijn onbereikbaarheid. Een voicemail inspreken die ik NIET heb of kan Afluisteren en daardoor dus op heeeeeeel veel onbegrip kan rekenen.
    Reactie van BEN? GEEEEEEEEN ENKELE!!!

    Heb nu een pre paid card aan moeten schaffen om voor mijn kinderen iig bereikbaar te zijn!

    Oplichters!!!

    Reageer

  • -1

    Rita zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Slechtste bedrijf ooit meegemaakt, veel geschreeuw en weinig wol. Mooie advertentie's leuke vriendelijke aktie's maar de werkelijkheid is dat geen enkele rekening klopt, de helpdesk onbereikbaar en overbelast is, emails niet beantwoord worden, en je uiteindelijk peperduur uit bent en met hoofdpijn in je bed ligt te piekeren hoe kom ik hier ooit weer vanaf. Een en al drama en ellende , begin er nooit aan !

    Nancy zegt:

    Hai Rita,

    Ik dacht dat je er maandelijks op kon zeggen? Of kan dat alleen met sim only?

    Reageer

  • -1

    zodiac zegt:
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Slechtste provider die er bestaat, Je sluit een contract af om vervolgens maanden lang niets te horen van ben.
    Helpdesk , Facebook , MijnBen , overal is het wekenlang wachtten op een reactie waar je vervolgens geen steek verder mee komt.
    Het is ongelooflijk triest slecht gesteld met de verwerking van de aanvragen, het lijkt wel een zolderkamer bedrijf waar 2 man werken die beide ziek in bed liggen of op vakantie zijn, een van de twee maar gewerkt word er niet in ieder geval.

    Reageer

  • -1

    Rogier zegt:
    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Ik heb nog nooit een maatschappij mee gemaakt met zo'n slechte service als Ben.
    Ik zou sinds eind februari overstappen naar Ben, vanaf T-Mobile.
    Ben heeft iets verkeerd gedaan met deze aanvraag, waardoor mijn abonnement niet inging. Begin maart contact gehad met Ben. Die gaf aan dat ze deze aanvraag opnieuw gingen doen bij T-Mobile. Ondertussen verdubbelde mijn contract bij T-Mobile omdat mijn 2 jarige abonnement met korting was afgelopen. Vanaf Eind maart heb ik wekelijks contact gehad met Ben om te vragen hoe het er voor stond. Iedere keer gaf men aan dat men de aanvraag nummerbehoud zou gaan doen en dat ik een compensatie zou krijgen van mijn T-Mobile kosten. Wat mij al ontzettend begon te irriteren omdat de aanvraag gewoon niet werd gedaan bij T-Mobile...hier belde ik ook iedere keer naar toe om de aanvraag te verifieeren. Rond 20 april weer gebeld naar Ben. Vervolgens weer hetzelfde verhaal. Dat men alles zou gaan regelen etc. Toen heb ik aangegeven om alles stop te zetten. Ik wilde niet meer verder in zee met Ben. Alle begrip van klantenservice, die mij de bevestiging zouden sturen om hetgeen te beindigen wat nog steeds niet in gang was gezet. Ook hier weer wekelijks contact over gehad omdat ik naar een andere provider wilde en geen verassing wilde met dubbele kosten. Diverse keren toezegging gehad dat hier geen sprake van zou zijn. Overstappen kon en ik zou geen abonnement bij Ben gaan krijgen. Nu in juni..krijg ik toch een factuur van Ben..voor ingang contract. Terwijl ik al bij een andere provider zit. Ook heeft Ben na het stoppen van mijn contract overgegaan tot de aanvraag nummerbehoud. Waardoor ik deze niet meer beschikbaar kreeg voor mijn nieuwe provider. Ook deze blokkade zou Ben opheffen per direkt. Is ook niet gebeurt en laten nieuwe provider vervolgens doodleuk 60 dagen wachten. Conclusie. Ben service zeer slecht. Klantenservice zitten daar om telefoon aan te nemen, maar mogen zelf niets regelen. Alles moet weer worden gedaan door collega's die er niet zijn..en die je ook dus niet zelf mag spreken. Ben heeft waarschijnlijk de klantenservice uitbesteed aan een clubje studenten. Maar ze kunnen en mogen niets doen van Ben.

    Reageer

  • Laat een ervaring achter

    1. Geef je gegevens op

    Naam *

    E-mail *

    2. Geef sterren per categorie

    Prijs
    Levering
    Ondersteuning
    Totaal oordeel

    3. Deel jouw ervaring